onsdag 21. september 2011

21 bussen

Klokken er sent og det er glissent med folk på 21 bussen. Forran meg sitter det fire jenter, skulle jeg gjettet ville jeg sagt at de akkurat har begynt i syvende klasse. Her er det regulering for alle penga. De snakker høyt om akkurat de samme tingene som jeg snakket høyt om i syvende klasse.

Tim liker Stine fra B klassen og det er driiit kjipt for Tone liker jo Tim driiit godt.
Stine på den andre siden har sagt at hun ikke gidder å like Tim bare fordi han liker henne. De var sammen en uke i sjette klasse liksom, det funka ikke i det hele tatt. 
Alle guttene i klassen klikker helt fordi Anette har begynt å bruke BH og sier at det er stygt. Det er egentlig litt rart, for hun ser jo dødsbra ut i BH. 
Thomas som var vikar for Hans i dag ble seriøst sur på Patrick fordi han bare gikk ut av klasserommet midt i timen. Men han måtte jo bare på do da. HALLO. Det er egentlig ganske respektløst å blir sur for det liksom. 
Hørte du forresten at Mariell hadde drukket alkohol sist lørdag? Og at hun hadde stjålet en røyk av morra si og atpåtill røyka den? Hun prøver bare så jævelig å tøffe seg. Men Hallo, det er ingen som synes hun er tøff.
Og forresten, Kim sa at han hadde klina med Ronja. Men hun bare nekta så sykt hardt for at det hadde skjedd. Særlig liksom, det har så jævlig skjedd det. 
Så dere genseren til Mari i dag? Den var sinnsykt utrendy. Har hun kjøpt den på loppis eller? Haha....

Da jeg går av bussen får jeg øyekontakt med en jente på min egen alder som har sittet på andre siden av midtgangen. Jeg himler med øynene og hun legger hånda på brystet og puster sakte ut. Begge rister på hodet og smiler før vi forsvinner hver vår vei i høstmørket. På et vis er jeg glad for at jeg er blitt eldre og slipper alt det rabalderet det fører med seg å være på randen av tennårene. På et annet vis savner jeg tiden da mitt største problem var at han i B klassen like Mette bedre enn meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar